Rég nem történt ilyen: bekerült egy magyar rövidfilm a cannes-i fesztivál versenyprogramjába
Buda Anna Flóra 27 című filmje is ott van a 11 kiválasztott között a 76. cannes-i fesztiválon.
Buda Anna Flóra 27 című filmje is ott van a 11 kiválasztott között a 76. cannes-i fesztiválon.
A rendező a rövidfilmek és a vizsgafilmek közös nemzetközi zsűrijének elnöke lesz a filmfesztiválon.
Ötödjére tér vissza a színész a kalandos életű régész szerepében.
Nem a filmes világ egyik legfontosabb vörös szőnyegén végigmenni volt igazán nagy dolog erdélyi magyar színésznőként, hanem az, hogy a román filmrendező egy széki csárdást választott háttérzenéül – mondja Moldován Orsolya marosvásárhelyi színész. Interjú.
A kiváltságos rétegről, az influenszerekről, milliárdos üzletemberekről és gazdag arisztokratákról szól Ruben Östlund legújabb filmje, a Cannes-ban Arany Pálma-díjjal jutalmazott A szomorúság háromszöge, amely egy fergeteges szatíra keretei közt tesz fel sorsdöntő „mi lenne, ha” kérdéseket, miközben egy igazságosabb világ lehetőségéről ábrándozik.
Mennyit ér egy eurovíziós győzelem, amikor a háború megnyerése még messze van? Hányszor kell még Johnny Depp és Amber Heard miatt egy darab székletről beszélnünk? Hosszú Katinka miért hallgat arról, ami kellemetlen? És tényleg olyan nagy baj, ha A besúgó nem mindenben hiteles? Májusban rengeteg kérdésünk volt, ez pedig visszatekintés a válaszok kereséséből született e havi kult és élet-stílus rovatos cikkeinkre.
A két és félórás vígjáték helyszíne egy luxusjacht.
A 32 éves iráni rendező Szaíd Rusztae "Leila és fivérei" című filmje egy család szétesésének története.
Idén egyetlen ember képviselte Magyarországot a hivatalos cannes-i programban: Szelestey Bianka, akinek a Hajszálrepedés című kisfilmjét több mint 1500 alkotás közül válogatták be az egyetemi vizsgafilmeket felvonultató Le Cinef nevű szekcióba. A fiatal rendezőt cannes-i élményeiről faggattuk a helyszíni podcastsorozatunk utolsó utáni bónuszepizódjában.
Cannes-i podcastsorozatunk utolsó részében kitárgyaljuk a szenzációsan felvillanyozó új Elvis-filmet, amiben a főszerepet játszó Austin Butler átlényegülése legalább olyan sikeres, mint Val Kilmeré volt annak idején a The Doorsban. Továbbá levonjuk a tanulságokat az idei fesztivállal kapcsolatban, és kiosztjuk a saját díjainkat.
A szokásosnál szolidabb volt az idei versenyprogram Cannes-ban, és majdnem az utolsó napig kellett várni, hogy botrányos és szexi filmeket lássunk. A csütörtöki helyszíni tudósításunkból megtudhatjuk, hogy van-e élet Cannes után, valamint hogy nyerhet-e Arany Pálmát egy olyan film, amelynek az első harmadát átaludtuk. Itt a Cannes Filmklub podcast nyolcadik, utolsó előtti adása.
Utolsó napjaihoz érkezett a cannes-i filmfesztivál, ahol helyszíni tudósítóink egyre fáradtabban, de töretlen lelkesedéssel podcastelnek. Megszólal a díjra is esélyes Hajszálrepedés című magyar kisfilm főszereplője és rendezője, beszámolunk továbbá egy remek David Bowie-dokumentumfilm és a két Arany Pálma-díjas Dardenne testvérek újdonságának bemutatójáról. Itt a Cannes Filmklub podcast hetedik adása.
Szergej Loznyica ukrán rendező az orosz művészek bojkottja ellen emelt szót Cannes-ban.
Hiába állítja Kristen Stewart a cannes-i filmfesztivál idei nagy botrányfilmjének szánt Crimes of the Future-ben, hogy a sebészet az új szex, helyszíni tudósítóinkat nem sikerült meggyőzni. Láttunk viszont felnőtt férfiakat megríkató apa-lánya drámát, egy sztárparádés vadiúj HBO-sorozatot és az Élősködők diadalmenetét megismételni készülő koreai különlegességet. Töltsön egy órát a Riviérán a Cannes Filmklub podcast hatodik adásával!
A cannes-i filmfesztivál félidejénél helyszíni tudósítóink már úgy érzik, hogy látták a 75. fesztivál legjobb, legrosszabb és legviccesebb filmjét is. A legjobbnak ráadásul óriási a magyar vonatkozása. Részletesen megtudhatjuk azt is, milyen belülről egy cannes-i kerekasztal-interjú Léa Seydoux-val. Itt a Cannes Filmklub podcast ötödik adása.
A nők elleni erőszak ellen tüntetők egy olyan film előtt vonultak fel feketében, amely szexmunkások meggyilkolását dolgozza fel.
A cannes-i filmfesztivál harmadik és negyedik napján fejest ugrottunk a világ filmgyártásának legjavába. Léa Seydoux érzékibb, mint valaha, Vicky Krieps magyarul karattyol heroinista Sissi császárnéként, Anthony Hopkins pedig újra Oscart érdemlő formában van. Itt a Cannes Filmklub podcast negyedik adása!
Az Ukrajnában a nőket érő erőszak ellen tüntetett. Felkavaró felvétel.
A cannes-i filmfesztivál második napján minden Tom Cruise-ról szólt: életművéért Arany Pálma-díjjal tüntették ki, a Top Gun 36 évvel későbbi folytatásának premierjén pedig vadászrepülők cikáztak a Croisette felett. Helyszíni tudósítóink a sajtóvetítés előtt és után is rögzítették a benyomásaikat.
Szerdán délután a színész a cannes-i filmfesztiválon rendezett nyilvános beszélgetésen mesélt az életéről, de főleg a munkájáról, és persze arról, hogy mennyire imádja a mozit. Fizikailag a szupersztár közelébe kerültünk, de vajon lelkileg is közelebb kerültünk hozzá?